Założenia programowe
W oparciu o nową podstawę programową oraz wiedzę dotyczącą rozwoju dziecka sformułowane zostały cele programu dydaktyczno-wychowawczego Prywatnej Szkoły Podstawowej Mieszko w Poznaniu. Wyznaczają one kierunki działań dydaktycznych i wychowawczych oraz zamierzone osiągnięcia, czyli postawy i zachowania, które należy wzmocnić lub wykształcić. Zakładają one rozwój wszystkich sfer osobowości dziecka: intelektualnej jak i emocjonalnej.
Głównymi celami stawianymi w pracy pedagogicznej są:
- dbałość o rozwój intelektualny, zdobywanie umiejętności oraz wiedzy o otaczającym nas świecie poprzez czynny udział dziecka w poznawaniu rzeczywistości, przy aktywnym wsparciu nauczyciela-przewodnika,
- wpajanie podstawowych norm społecznych i moralnych, kładzenie nacisku na więzi rodzinne i kontakty koleżeńskie,
- rozbudzenie ciekawości poznawczej dziecka,
- kształtowanie odpowiedzialności za własne postępowanie,
- kształtowanie samodzielności, pobudzanie do aktywnego działania,
- nauka tolerancji i szacunku,
- rozbudzenie wrażliwości na piękno i sztukę,
- usportowienie uczniów.
Powyższe cele realizujemy poprzez:
- naukę w 10 - 16 - osobowych zespołach klasowych,
- wysoki poziom nauczania,
- naukę języka angielskiego,
- naukę języka hiszpańskiego,
- wykorzystanie najnowszych podręczników i programów edukacyjnych,
- zajęcia sportowe: pływania, judo, taniec,
- warsztaty artystyczne,
- koła zainteresowań dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci,
- zajęcia wyrównawcze na każdym etapie edukacyjnym,
- pomoc logopedy, pedagoga i psychologa szkolnego,
- wysoki standard kadry pedagogicznej,
- życzliwą atmosferę.
Spośród wielu działań szczególnie ważne są te, przy których organizacji bierze udział większość społeczności szkolnej, gdzie dzieci mogą pokazać na co je stać i jak duże pokłady talentu w nich drzemią. Cykliczność pojawiania się tych imprez tworzy tradycję szkolną.
Zaliczamy do niej następujące przedsięwzięcia:
1. uroczystości i święta:
- rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego (wrzesień, czerwiec),
- rocznica powstania Komisji Edukacji Naukowej - Dzień Nauczyciela (14 października),
- Święto Niepodległości (11 listopada),
- Święto Szkoły - Dzień Patrona (14 kwietnia),
- rocznica uchwalenia Konstytucji 3-Maja,
- Święto Flagi Państwowej,
2. imprezy mające na celu przegląd umiejętności:
- Dzień Języków Obcych,
- Dzień Sportu,
- Przegląd Młodych Talentów,
3. uroczystości i spotkania związane z przeżywaniem świąt religijnych:
- Dzień Zaduszny.
- jasełka bożonarodzeniowe.
- rekolekcje wielkopostne.
4. akcje charytatywne na rzecz potrzebujących,
5. akcje i konkursy związane z ochroną środowiska.